www.buza.su

Русский рукопашный бой Буза
Текущее время: 14 окт 2019, 19:36

Часовой пояс: UTC + 3 часа




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 32 ]  На страницу Пред.  1, 2, 3, 4
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Re: "Обычное право запорожской сечи", 2010 год.
СообщениеДобавлено: 29 мар 2011, 17:33 
Утаман
Утаман
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 29 дек 2008, 11:06
Сообщения: 3937
Мужчины, брейк!
Тема временно закрывается. Я всё прозевал, болею, извините, надо было раньше вмешаться. Сделайте паузу. Прекратите пикировки. На пустом месте конфликт. Пожалуйста!


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: "Обычное право запорожской сечи", 2010 год.
СообщениеДобавлено: 01 окт 2011, 18:47 

Зарегистрирован: 30 дек 2008, 12:17
Сообщения: 866
Обсуждение "Главных Норм Обычного Права":

http://spas.zp.ua/index/0-370 - материал.

http://www.spas.net.ua/index.php/news/full/308
Звичай чи Звичаєве Право?
29.9.2011

Нещодавно в мережі Інтернет з’явився матеріал під назвою «Головні норми Українського Звичаєвого Права», з яким можна ознайомитися, наприклад, на сайті «Народний оглядач». Розширену версію цього документу зі вступом можна побачити на форумі сайту Козацького Благодійного Фонду імені Івана Дмитровича Сірка або серед відсканованих аркушів на сайті ВГО «Всеукраїнська Федерація «Спас».

До Братства звернулися зацікавлені особи з питанням: яке ми маємо відношення до появи даного документу, і яка наша позиція стосовно питань, піднятих у ньому? Чому в документах фігурує особа нашого братчика Петра Єремчука, але не фігурує Братство?

Щоб дати вичерпну відповідь на поставлені питання, необхідно повернутися на два роки у часі: «13 - 14 жовтня 2009 року, на свято Покрови, у м. Київ відбулася рада звичаєвих товариств, на якій, зокрема, були представлені козацькі громади Одещини, Кіровоградщини, Київщини. Серед питань, що розглядалися було обговорення сучасного стану українського козацтва, розвиток спас-клубів, відновлення діяльності Кола звичаєвців та опрацювання проекту організаційних і суспільно-економічних засад його подальшої діяльності… Питання розгляду та уточнення засад звичаєвого козацтва виникає і розглядається не вперше. Тому причиною, зокрема, була і залишається проблема існування такого явища, як «надвірне козацтво» (у різних масштабах і в сучасному розумінні цього терміну), а отже й масштабного перетворення козаччини на таке собі фольклорно-мистецьке, театральне, безідейне, продажне болото...»

Ще два роки тому на Покровській раді Братство стало ініціатором визначення ідеологічної, організаційної та соціально-економічної бази сучасної козаччини, зокрема, заради блокування і нівелювання чужинського за суттю впливу, що призвів до викривлення і дискредитації козацької ідеї серед українського суспільства. Але на той час мова йшла про засади існування і діяльності козацьких громад, а не держави. І ми до цих пір вважаємо, що штучним шляхом зробити державу звичаєвою неможливо. Лише численні і потужні звичаєві громади можуть вплинути на стан справ у державі, як колись це зробило Військо Запорозьке. Крім того, розробка економічних, політичних і соціальних концепцій державного рівня потребує серйозного наукового аналізу та залучення відповідних спеціалістів. Тому отримавши від Петра Єремчука проект «Головних норм Українського Звичаєвого Права», ми, згідно попередніх домовленостей та розподілу функцій, в першу чергу надали цей документ для аналізу в «Європейську юридичну групу», і отримали наступну відповідь, яка не потребує особливих коментарів:

Изображение

Водночас з цим, Братство зробило власний аналіз документу, і висловило певні зауваження, намагаючись витримати позицію нейтральної сторони, що у даному випадку сприяло би адекватності суджень. Оскільки всі зауваження займають в сумі сім друкованих сторінок, наведемо окремі приклади:

Звичаєве право — система усталених, як правило, письмово не фіксованих і частково санкціонованих верховною владою правил у певному суспільстві. В Україні існувало з найдавніших часів. Зі зміцненням державної влади Звичаєве право поступово оформлюється в писаних збірниках ("Руська правда", "Саксонське зерцало", "Литовський статут", "Права, по которым судится малороссийский народ" тощо). (О.Гуржій, МАЛИЙ СЛОВНИК ІСТОРІЇ УКРАЇНИ)

В даному випадку треба говорити не про Звичаєве Право, оскільки цей термін зараз в основному використовується для опису судової системи Запорозької Січі та традиційних правил поведінки окремих територіальних громад у минулі часи, а про політико-економічну модель Українського Ладу на всю Україну, яка базується на Звичаї.

«Заперечення, які ми чуємо, що ці норми архаїчні і себе віджили, - від лукавого». (П.Єремчук, «Коментар до головних норм Українського Звичаєвого права»).

На це зауважимо, що в сучасному Українському законодавстві так звані норми звичаєвого права визначаються регулятором у цивільних, сімейних, господарських правовідносинах – ст.ст. 7, 213, 333, 526, 527, 529, 538, 539, 613 ЦКУ, 78 Кодексу торгового мореплавства України та багато ін.

Навіщо чіплятися за термін «Звичаєве право»? Головне мати адекватну систему законодавства, а найголовніше – дієві та ефективні механізми її реалізації.

Даний документ використовує також поняття «норма права», хоча в коментарі до документу зазначається:

«Також чуємо критику, що в даному документі немає конкретики! Так, бо норми і принципи не можуть бути конкретнішими. Конкретизація норм це справа Конституції і законів.» (П.Єремчук, «Коментар до головних норм Українського Звичаєвого права»).

Звернемося до загальноприйнятого визначення норми права:

Норма права (правова норма) — формально визначене, загальнообов'язкове правило поведінки, що регулює суспільні відносини, закріплене в праві і забезпечене державою. (М.В.Цвік, «Загальна теорія держави і права»)

Таким чином, норма права – це і є закон, який повинен бути конкретним, бо інакше це просто загальне побажання, а не загальнообов'язкове правило. Тому критика повністю обґрунтована.

Документ, що декларує загальні принципи – це Конституція. Якщо Конституція прийнятна, то повинні бути створені юридичні механізми повноцінного забезпечення її положень.

Сучасна Конституція України вважається однією з найкращих у світі, але реально вона не працює. Більш того, вона (Конституція) перекроюється кожного разу під поточні інтереси нових можновладців, але не народу України. Тож головна проблема, на наш погляд, це відсутність надійних механізмів реалізації Конституції і законів, а не їхня недосконалість.


І. Звичаєва система влади – диктатура нації \найвища форма народовладдя\.

Коментар Братства: Введене поняття «диктатура нації», не має чіткого визначення. Також незрозуміло, чим описана система влади відрізняється від демократії.

1. Система влади основується на принципі верховенства спільної волі та підпорядкування меншості більшості.

«Відповідно Звичаю, при прийнятті рішення має бути досягнута одностайність, що передбачає попередню відверту дискусію, врахування різних інтересів, звернення до авторитетів. Але якщо одностайність не досягнута, рішення приймається по волі більшості. Меншість не має права не приймати волі більшості, створювати опозицію, тощо. Рішення більшості всіма сприймається як спільна воля». (П.Єремчук, «Коментар до головних норм Українського Звичаєвого права»)

Коментар Братства: Верховенство спільної волі та підпорядкування меншості більшості – це одна з загальних ознак демократії, яка автоматично закладена в сучасному законодавстві.

2. Народ-нація обирає владу на всіх рівнях, контролює та має право відкликати і притягувати до відповідальності.
На першому рівні діє Коло та Віче, - пряме народовладдя.

Коментар Братства: Дана вимога вже відображена в ст.5 Конституції України: «Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ».
Функції Віча в нашій нинішній державі покладені на громадські слухання, які організовує територіальна громада, що передбачено статтею 13 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні":

«Стаття 13. Громадські слухання

1. Територіальна громада має право проводити громадські слухання - зустрічатися з депутатами відповідної ради та посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування.

2. Громадські слухання проводяться не рідше одного разу на рік.

3. Пропозиції, які вносяться за результатами громадських слухань, підлягають обов'язковому розгляду органами місцевого самоврядування.

4. Порядок організації громадських слухань визначається статутом територіальної громади".»

Питання полягає в практичній реалізації задекларованого. Також серйозною проблемою є фактична відсутність територіальних громад у традиційному їх значенні.


Цікаво, що майже в такому ж дусі прокоментував «Головні норми…» і адміністратор на форумі сайту Козацького Благодійного Фонду імені Івана Дмитровича Сірка:

«Ви вже вибачайте за мою недолугу критику, але це не норми. Знову хронічна українська проблема: більшість цих "норм" носять декларативний характер - не відповідають на запитання "якщо", "то", "інакше". Тобто в своєму зародку є неефективними. Претендують на догмативний характер, але такими не є - чітко не сформульовані. Трактуваннь 1000 і 1 штука. Гарний грунт для різного роду коллізій, хитруваннь, махінацій, переливання з пустого в порожнє тощо.

В структурі логічної норми права виділяють 3 елементи: гіпотезу, диспозицію і санкцію. Це основні і обов'язкові елементи структури логічної норми права.

Гіпотеза — це така частина правової норми, в якій виражаються обставини і умови, при яких наступає реалізація юридичних прав і обов'язків, виникають юридичні факти і правовідносини. Гіпотеза встановлює і обумовлює сферу і межі регулюючої дії диспозиції. До неї можна застосувати термін "якщо".

Диспозиція — це така частина норми, в якій записано саме правило поведінки суб'єктів і виражається вона в юридичних правах і обов'язках. Вона описує, що суб'єкти можуть і зобов'язані робити, яка діяльність і поведінка заборонена. До неї можна застосувати термін "то".

Санкція — це частина норми, в якій закріплюються заходи державного примусу в випадку невиконання обов'язків або порушення диспозиції. Санкція наступає або може наступити за правопорушення. До неї можна поставити термін "то", "інакше".

Це поперше. По-друге: знову ще одна хронічна українська проблема - намагання будувати владу зверху. Це нові-старі граблі. Владу треба будувати знизу-догори, а не навпаки. Наприклад, починаючи з такої ланки як громада.»

Тож не дивно, що враховуючи явну недосконалість документу та відповідні коментарі, Братство було категорично проти його широкого оприлюднення без внесення відповідних змін, але документ все ж таки було опубліковано третіми сторонами. Крім того, розповсюдження документу призвело до певного конфлікту між козаками та Левком Лук’яненком, що лише внесло негатив у відносини між українськими силами.

Розуміючи, до чого призводить публікація у випадкових джерелах «Головних норм Українського Звичаєвого права» та супровідних документів, що розповсюджувалися з метою ознайомлення, 17 вересня поточного року Петро Єремчук звернувся з заявою до керівництва ВГО «Всеукраїнська Федерація «Спас» з проханням зняти з сайту Федерації «Головні норми Українського Звичаєвого Права» і супровідні документи. Також у розповсюдженій заяві було висловлене прохання до всіх інших організацій утриматися поки що від публікації даних документів.

Нажаль, на сьогодні (станом на 29.09.2011 р.) «Головні норми Українського Звичаєвого Права» залишаються досі опублікованими на сайті ВГО «Всеукраїнська Федерація «Спас» і їхнє розповсюдження іншими сторонами продовжується.

Козацьке братство бойового Звичаю Спас "Сокіл"

http://www.spas.net.ua/index.php/news/full/309

Цитата:
Звичаєві Козацькі Організації (ЗКО)
ЗАЯВА


В зв’язку з публікацією на сайті Всеукраїнської Федерації «Спас» (далі ВФС) документів ЗКО (Головні Норми Звичаєвого Права, Коментар до Головних Норм Звичаєвого Права та Про Звичай) постало ряд питань до ЗКО. А саме - яке відношення має ВФС і особисто О. Притула до опублікованих документів, до їх прийняття та якими є взаємовідносини ЗКО і ВФС?

ЗКО заявляють, що з ВФС і особисто з О. Притулою не співпрацюють і ніколи не проводили спільні ради, не приймали жодних документів і не відправляли ВФС жодних документів.

Чому на сайті ВФС (Spas.zp.ua) розміщені Головні Норми Звичаєвого Права які поки що прийняті в першому читанні, перебувають в процесі прийняття і не підлягають оприлюдненню ми точно не знаємо. Ми звісно не робили з даного документа таємницю і розсилали його по козацтвам і іншим українським організаціям, зокрема для ознайомлення і з правом пересилки, але ж не для оприлюднення! Тому ми вважаємо, що в даному випадку сталося непорозуміння.

Тому ми офіційно звертаємося до керівництва ВФС зняти з сайту даний документ і супровідні документи. У нас також прохання до всіх інших організацій утриматися поки що від публікації наших документів. Найближчим часом ЗКО проведуть третю Раду по прийняттю Головних Норм Звичаєвого Права і зокрема вирішать питання оприлюднення даного документа і всіх супровідних документів.

Ми також вважаємо за потрібне заявити про наші принципи, на яких основуються наші відносини з іншими.

ЗКО не співпрацюють і не підтримують жодних стосунків з антидержавними та антинаціональними організаціями. До таких ми відносимо різні секти, московську церкву, різні «казачєства», політичні партії проросійської орієнтації та ліберальні політичні партії прозахідної орієнтації. Також ми не співпрацюємо з тими українськими організаціями, зокрема козацтвами які, в тій чи іншій формі, підтримують стосунки з антидержавними і антинаціональними організаціями. Ці принципи ми поширюємо також на окремих осіб.


Радник ЗКО, відповідальний за ідеологічну роботу, Єремчук Петро.
17. 09. 2011.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 32 ]  На страницу Пред.  1, 2, 3, 4

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения

Перейти:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Русская поддержка phpBB